nedeľa 26. júna 2016

Nakupujem a varím ako moja babička :)

Tento článok bude o strave. O tom, čo bežne jem, a o tom čo si myslím, že je pre ľudské telo prospešné.
Nie som žiaden extrémista. Nie som vegánka ani vegetariánka. Rovnako nevylučujem zo stravy sacharidy a ani tuky (Zároveň netvrdím, že tí čo to robia to robia nesprávne. Každý sme iný, a každý by mal počúvať svoje telo a jesť to, čo mu vyhovuje najviac.).
Ohľadne stravy a tomu ako nám pomáha či škodí som si toho prečítala pomerne dosť, a z tých kníh som si vytvorila akýsi prienik toho, o čom si myslím, že je rozumné, a čo sa mi osvedčilo aj v praxi. Takže ak to celé zhrniem, mám len  pravidlo (aj to občas poruším :D ).
Jem a kupujem len veci, ktoré by v obchode kúpila aj moja babička :)
Prečo? pretože moja babka nekupuje čipsy, cukríky ani polotovary. (Ja mám takú úžasnú "oldschool" babičku z dediny, ktorá v podstate nevie čo je to mikrovlnka (naozaj ju doma nemá) a navyše si varí na klasickej šparhete (to je šporák, ktorý nefunguje na plyn ani na elektrinu, ale najprv sa musí naložiť oheň, a ten potom zohrieva platňu).
Keď s ňou idem do potravín, najprv sa zastaví v oddelení zeleniny a ovocia. Zelenina je to, čo jej úžasnému jedlu dodáva chuť (nie bujón). Potom si ide do mäsiarne, kde si kúpi mäso (nie polotovary typu šunka, saláma a podobne. Ona si to nekupuje, pretože je presvedčená, že to vyrábajú zo zbytkov, a že kvalitné mäso je len čerstvé). Vajíčka zvykne mať domáce (od svojich sliepok, ktoré majú mená!).Okrem toho si kúpi mlieko, maslo a tvaroh. No a nakoniec sa zastaví v rade, ktorý dnes supermarkety volajú "hrubý tovar". Tam si kúpi strukoviny, jačmenné krúpy, ovsené vločky, pohánku, múku, krupicu, cestoviny, ryžu. Varí na bravčovej masti a používa kopec byliniek. No a každý kto u nej kedy jedol si nevie ten pôžitok vynachváliť. Dokáže spraviť rezne, ktoré sa dajú krájať lyžičkou a neuveriteľný domáci chlebík a cestoviny (len pre info, môj manžel je za tie rezne ochotný pol dňa rúbať drevo... vraj v živote nič lepšie nejedol :D ). 
No, a viete ako babka celý život vyzerala? Vždy mala normálnu váhu, rovnomernú postavu, a napriek faktu že vychovala 7 detí, na jej tele nenájdete ani strie a ani celulitídu.
Ja veľmi dobre viem, že pizza je chutná, a polotovary nám šetria čas. Áno, viem to a pomerne dlho som sa snažila samú seba presvedčiť, že je to v poriadku. No, pravda je, že to vôbec nie je v poriadku. Dávať do svojho tela konzervanty, umelé látky, dochucovadlá, umelé sladidlá, farbivá, nadmerné množstvo soli a tak ďalej je veľmi nebezpečné. Nie len nezdravé, ale skutočne nebezpečné. Všetky tie choroby dnešnej doby sú práve z nášho životného štýlu. Jedlo má byť pôžitok. Treba si nájsť čas si ho s láskou pripraviť a pokojne sa najesť. 
Takže nabudúce, keď budete vykladať nákup pri pokladni, poriadne si prezrite čo vlastne jete (a prosím Vás nepresviedčajte sa, že čipsy a sladkosti sú pre návštevu. Chémiu by nemal jesť nikto - ani návšteva).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára