pondelok 24. júla 2017

Čo na moje telo funguje :)

Dnes taký zvláštny článok, píšem ho viac menej sama pre seba. Asi ako väčšina žien (a možno nie len žien), mávam obdobia kedy som so svojou postavou menej spokojná. Vyskúšala som kadejaké prístupy ku stravovaniu a k cvičeniu, a musím povedať, že tak jednoducho a rýchlo ako tomu bolo teraz po pôrode som sa ešte nikdy predtým do formy nedostala. Je to naozaj mimoriadne zvláštne, pretože teraz som potrebovala zhodiť najviac kg vo svojom živote (cca 12), a napriek tomu to šlo "ako po masle". Takže, čo u mňa naozaj funguje?

  1. Jesť 4x denne. Nie viac, nie menej. Konkrétne raňajky (medzi 7:00 až 8:00), obed (okolo 12:00), olovrant (okolo 16:00) a večeru (medzi 7:00 a 8:00). Časy sú fakt len orientačné... asi po 2 týždňoch takého jedenia sa telo nastaví, a hlad sa objavuje pravidelne :).  Dôležité je, aby som medzitým nejedla "žiadne snacky" ani nič podobné. Pravdu povediac, nevyhovuje mi jesť 5 či 6x denne - mám pocit, že celý deň musím myslieť len na jedlo. Ak už 4 jedlá nestíham, tak vynechanie večere u mňa narobí najmenšie škody (o to viac sa potom teším na raňajky).
  2. Výživné raňajky, sýty obed a sladký olovrant :) Inými slovami jesť počas dňa tak, aby som sa do večere "musela nútiť". Takže, na raňajky mi vyhovuje cca 50g pečiva s "niečím" a zelenina, alebo rôzne kaše s ovocím a orieškami. Podstatné je, aby ma zasýtili aspoň na 3 hodiny. Na obed jem čokoľvek v normálnej porcii. Kľudne to môže byť aj menu v reštike. Vyhýbam sa akurát vyprážaným jedlám, hranolkám, a fast food "jedlu". Je pre mňa naozaj dôležité, aby som sa najedla do sýta. Ak "ošidím" obed, tak to už potom ide dole vodou celý deň. Sladký olovrant (väčšinou domáci koláčik zo zdravších surovín, alebo oriešky s medom, ovocie a podobne) mi dokonale uspokojí chuťové poháriky, a je to v podstate záruka toho, že sa večer neprejem.
  3. Slow carb večera. Nie je to úplne nevyhnutné (ani sa toho nedržím na 100%), ale "pomalo sacharidová"večera mi naozaj pomáha. Jednak už večer nemám šancu energiu zo sacharidov spáliť, a zároveň celkovo zjem menšiu porciu. V lete mi vyhovujú šaláty, v zime skôr husté zeleninové polievky, strukovinové jedlá či zelenina na pare.
  4. Cvičenie. Cvičenie má pre mňa mnoho benefitov, a jedným z nich je aj skutočnosť, že v mojej hlave to funguje asi takto "Keď si sa už trápila cvičením, tak to proste nezničíš tým, že si dáš na večer čokoládu...". Maximálne mi vyhovuje cvičiť so Zuzkou Light. Stíham to za 30 minút aj so sprchou, a výsledky sú rýchlo viditeľné 😉. Ak som dlhšie necvičila, tak pilates je skvelou alternatívou.
Posledným dôležitým bodom je, aby som nečakala zázraky za noc :D. Je to vtipné, ale naozaj by som niekedy chcela byť za týždeň o 3 kg ľahšia - no a to veru nefunguje :). 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára