štvrtok 18. januára 2018

Ako mať nádherné rána...

Rána bývajú najhoršou časťou dňa pre mnoho ľudí. Ja osobne som kedysi neznášala rána tak veľmi, že dokonca aj počas voľných dní som bola ráno uhundraná. Neustále ponáhľanie sa a myslenie na milión vecí, ktoré je potrebné dnes stihnúť. ALE, podarilo sa mi to zmeniť. Teraz sú pre mňa rána obľúbenou časťou dňa, a to vďaka pár užitočným tipom - možno pomôžu aj Vám :) Nemusš využiť všetky, a rozhodne nie v tomto poradí. Skôr to ber ako inšpiráciu, a vyber si to, čo sa ti páči :).

1. Začni zľahka :)

Daj si budík o 15 min skôr ako skutočne potrebuješ. Je skvelé vstať na prvé zazvonenie. Ja to robím tak, že mám budík položený ďalej od postele. Takto musím vstať predtým ako ho vypnem. Zároveň, zmenila som svoje hnusné zvonenie na príjemnú relaxačnú hudbu. Vďaka tomu si nevytvorím ráno ako prvú vec stres :).

2. Medituj /pomodli sa / dýchaj / pozoruj

Využi tých 9 minút, ktoré si získala tým, že si si neposunula budík na krátke uvedomenie. Skús sa dostať do prítomnosti a na nič iné nemyslieť. Môžeš sa pomodliť, alebo meditovať. (Ja osobne sa aspoň prežehnám, a snažím sa byť prítomná keď sa obliekam na cvičenie a chystám si podložku). Komu to nevyhovuje, alebo to nikdy nerobil, tak mám skvelú pomôcku. Pohodlne si sadni, a pomenuj:
  • 5 vecí ktoré vidíš (napr. okno, gauč, kvet, pes, vankúš)
  • 4 veci ktorých cítiš (napr. vlasy na svojom krku, gauč pod sebou, vankúš za chrbtom, nohy na podlahe)
  • 3 veci, ktoré počuješ (napr. spev vtáčikov, pobehovanie psov, hučanie chladničky)
  • 2 veci, ktoré voniaš (napr. vôňu svojich vlasov, vôňu vonnej sviečky)
  • 1 vec, ktorú cítiš na jazyku (môže to byť chuť rannej kávy)

3. Vďačnosť

Porozmýšľaj nad tým, za čo si skutočne vďačná. Môžeš to niekomu povedať, poďakovať sa v modlitbe (ako to robím ja), alebo si to napísať. Je to neskutočný nástroj na uvedomenie si koľko toho máme. Bez preháňania môžem povedať, že ak som vďačná, som šťastnejšia. Sústredím sa viac na to čo mám, ako na to, čo mi chýba. 

4. Všetko vypni

Nepozeraj na mobil, notebook, TV. Ak máš potrebu, pusť si nejakú relaxačnú hudbu. Ja som predtým zvykla mať zapnutú TV a pozerať správy. Všetko to zlé, čo sa deje mi len zhoršilo moje už tak biedne rána.

5. Hydratácia 

Po celej noci si telo doslova pýta tekutiny. Daj si pohár vody, alebo bylinkového čaju. Ja vypijem jeden ešte pred cvičením, a druhý po ňom.

6. Výživné raňajky

Pre každého to znamená niečo iné. Dôležité však je, aby si sa opýtala sama seba, či to čo mám na tanieri poskytne výživu pre moje telo a dušu :).

7. Rozmaznaj sa

Ja osobne takmer každé ráno cvičím. Potom si dám teplú sprchu, nakrémujem sa, učešem sa a oblečiem. Cítim sa celý deň skvelo. Starám sa o svoje telo, a mám ho rada (nebolo to takto vždy). Ak sa na to necítiš, tak necvič, ale aspoň si otvor okno, nadýchaj sa čerstvého vzduchu, alebo si dopraj sprchu a výnimočný telový krém... alebo masku na vlasy. Proste každý deň niečo - zaslúžiš si to :).

S obmenami, (a v inom poradí, pretože napr. ja raňajkujem až po ôsmej a vstávam o 5:30) sú toto tipy, ktoré mi pomohli rána milovať. Zbytok sveta totiž ešte spí, a ja mám naozaj čas len a len pre seba. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára